AMOR VACUI - zápisky z cesty

Jaroslav A. Polák - Kojot hrající si na filosofa

"The shortest distance between two points is under construction." Noelie Altito

TOPlist
Kojotek

středa, 18. července 2007
Zpověď autora on-line horoskopů

Věříte on-line horoskopům? Já ne. Napsal jsem jich tisíce...

Nechcete přijít o iluze? Nečtěte dál!


 *****

***

*

ZPOVĚĎ AUTORA INSTANTNÍCH ONLINE HOROSKOPŮ

Snad každý se ve svém životě setkal s online horoskopy na různých stránkách či s horoskopy v novinách a časopisech. Někteří je čtou pro zábavu, jiní v nich hledají nějaké hlubší sdělení, mnozí jim věří. Proto jsem se rozhodl dáti v plen tento článek, v němž bude leccos odhaleno.

Jsem autorem tisíců těchto oblíbených nesmyslů a nyní vám nabídnu pohled do zákulisí...

S nabídkou psát online horoskopy pro jeden velký web za mnou přišel v někdy roce 2000 kamarád. V té době jsem měl hodně hluboko do kapsy a tak jsem na nabídku rád kývl. Znáte to: Nuzota z lidí lotry činí a vlky z lesů žene hlad... (Villon)

Nicméně mou první reakcí bylo: "Ale já o astrologii skoro nic nevím." (tehdy to byla pravda, dnes už o ní přeci jen něco vím). Kamarád mi odpověděl, že to je ta nejlepší kvalifikace. Nabídl mi 3,50 za jeden dvou až čtyřřádkový denní horoskop (později jsme se domluvili na pěkných padesáti korunách za normostranu horoskopů). Pořídil jsem si tedy různé noviny a časopisy a nastudoval sloh. Nutno dodat, že psaní těchto textíků vyžaduje určitou praxi i špetku invence, není to zase tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Ostatně – zkoušelo to více lidí v mém okolí a nikdo z nich nevydržel tak dlouho já a patrně s nikým z nich nebyl zadavatel zakázky tak spokojený, jako se mnou.

Zpočátku to šlo poněkud ztuha. Ale dodal jsem první padesátku horoskopů a byl odměněn. Přišla jen jediná výtka:

"Piš tam něco o konstelacích."

"Ale já přeci nevím, jaké jsou konstelace."

"Piš prostě o tom, že planety jsou v nějaké konstelaci. Planety jsou vždycky v nějaké konstelaci."

Svatá pravda...

Pseudoodbornost je důležitým skladebním prvkem instantní věštby tohoto typu. Nejdůležitější ale je, aby byl takový horoskop napsaný tak obecně, že si v něm každý (pokud možno) něco najde. Vyznění horoskopu může být buď trochu optimistické nebo trochu pesimistické, extrémy se nedoporučují. Přesto je jasné, že ne každý horoskop se "trefí". Jenže lidská mysl funguje tak, že přikládá větší význam tomu, co "sedí" – takže čtenář horoskopů podvědomě filtruje neodpovídající informace a soustředí se na ty, které odpovídají jeho aktuální situaci. Jen by tam nemělo být něco, co by bylo v přímém rozporu s aktuální situací – proto žádné extrémy. Distributoři časopiseckých či on-line horoskopů s tím pochopitelně počítají.

Hovořím zde o "horoskopech", ale ve skutečnosti pochopitelně o horoskopy vůbec nejde. Kromě povrchního zdání nemají s astrologií nic společného. Jejich tvorba je záležitostí okamžité invence nikoli zkoumání postavení planet. Ani jejich distribuce skrze web či tištěné médium se postavením planet neřídí. Proto jsme jim také s kamarádem interně říkali "horrorskopy" či prostě "skopy". Když jsem je psal, nechával jsem se inspirovat událostmi svého života či událostmi života lidí ve svém okolí. Práci jsem si zjednodušoval tím, že pokud jsem napsal nějak zaměřený "skop", vzápětí jsem napsal jeho protiklad. Například takto:

"Dnes se patrně náhodou setkáte s někým, kdo vám v minulosti nějak ublížil či uškodil. Nesnažte se s ním mluvit a pokud možno jej přehlížejte. Jinak nastane další konflikt, který vše jen zhorší, neboť jste pod vlivem nepříznivé konstelace Venuše a Pluta."

X

"Pravděpodobně se dnes náhodou setkáte s člověkem, který vám v minulosti uškodil či ublížil a stále vás to vnitřně trápí. Využijte setkání k urovnání sporu, příhodná konstelace Merkuru a Jupitera vaši snahu posílí."

Obraťme se nyní k tomu, jak je distribuce těchto horoskopů realizována technicky. U časopisu či novin je to snadné. Vytiskne se várka dvanácti horoskopů a pak se na dostatečně dlouhou dobu dá k ledu. Důležité je, aby se čtenář nesetkal se stejným horoskopem cca 3 měsíce. Pak už lze počítat s tím, že na něj zapomněl, a použít jej znovu. Pochopitelně čím rozsáhlejší databáze, tím lepší. U webové stránky je to obdobné. Buď se z databáze vylosuje a zveřejní dvanáct "skopů" pro daný den, které pak automaticky putují na konec řady, nebo si stránky zapamatují, že tento den předhodily horoskop například Střelci a tentýž pak budou distribuovat všem ostatním Střelcům, kteří o horoskop požádají. Následující tři měsíce (či déle) jej pak žádnému Střelci nenabídnou. Je to technicky náročnější, výhoda je v tom, že pokud si některé znamení ten den o horoskop neřekne, bude jedna položka databáze ušetřena. U partnerských horoskopů je tento systém nezbytný. Možná jste se s on-line partnerským horoskopem již setkali. Vložíte do formuláře datum narození své a datum narození partnera a vypadne vám textík "šitý na míru".

Například takový:

"Spojení nepříznivých vlivů Saturnu a Pluta přinese dnes znamení Lva mnoho nepříjemností. Budete dnes potřebovat hodně opory a lásky ze strany svého partnera. Máte štěstí, že je vaším partnerem právě Býk. Pokud se vám zdá, že se vše utápí v šedi a beznaději, máte dnes možnost společně mnohé změnit. Blízkost partnera narozeného ve znamená Býka vám bude cennou oporou. Je pravděpodobné, že se vám podaří učinit něco pozitivního a vše se rychle rozjasní."

Ovšem originální znění ovšem vypadá takto:

"Spojení nepříznivých vlivů Saturnu a Pluta přinese dnes znamení xxa mnoho nepříjemností. Budete dnes proto potřebovat hodně opory a lásky ze strany svého partnera. Máte štěstí, že je vaším partnerem právě yyy. Pokud se vám zdá, že se vše utápí v šedi a beznaději, máte dnes možnost společně mnohé změnit. Blízkost partnera narozeného ve znamená yya vám bude cennou oporou. Je pravděpodobné, že se vám podaří učinit něco pozitivního a vše se rychle rozjasní."

"Xxx" zastupuje znamení zadavatele v 1 pádě, "xxa" v druhém pádě, "yyy" zastupuje znamení partnera v prvním pádě a "yya" v pádě druhém. Správná znamení jsou tedy doplněna automaticky podle zadaných dat narození. A vypadá to dobře... Systém si pochopitelně i v tomto případě pamatuje, které kombinace znamení byly taženy a v případě, že kdokoli jiný dodá stejnou kombinaci, vypadne mu stejný horoskop. Mimochodem: Pro partnery narozené ve stejném znamení existuje speciální databáze patřičně formulovaných horoskopů...

 

Znovu zdůrazňuji – tyto horoskopy jsou počítačem vybírány zcela náhodně a nikterak nesouvisejí s postavením planet nebo čímkoli jiným. Pokud se v nich dočtete o nějak působících planetách či jejich konstelacích, je to jen pro zvýšení důvěryhodnosti dané věštbičky. Rozumějte – samozřejmě je možné vypracovat prognostický horoskop, ale v žádném případě to není možné pro všechny zrozence daného znamení najednou. Takový denní, měsíční či roční prognostický horoskop je třeba vypracovat individuálně a je třeba zohlednit přesný čas a místo narození tazatele. Bez toho lze snad vypracovat nějakou hodně obecnou dlouhodobou prognózu, ale spoléhat se na takovou prognózu je pošetilé. Uvědomte si, že váš horoskop zrození není definován pouze postavením Slunce ve znamení, ale desítkami dalších faktorů.

Kromě denních a partnerských on-line horoskopů jsem psal také měsíční horoskopy pro dívky a mladé ženy, jež byly distribuovány na stránkách známého výrobce dámských vložek a prý snad dokonce i v jednotlivých baleních vložek (bez záruky). Dokonce byly překládány do slovenštiny. Tyto texty byly komplexnější, v podstatě jsem rozdělil měsíc na třetiny či čtvrtiny a vyfabuloval nějaký průběh daného měsíce okořeněný blábolením o konstelacích planet, šťastných číslech a energeticky příznivě působících kamenech. Bylo to hlavně o šancích na nalezení či nenalezení partnera, o tom, zda investovat do koupě nových šatů a jiných podobných ptákovinách. Asi po roce odběratel odstoupil od smlouvy a přestal horoskopy zveřejňovat.

Bylo mi též nabídnuto psaní horoskopů erotických, ale tam jsem pohořel. Prostě se mi nedařilo psát stokrát jinak o tom, jestli dnes ano či ne a jestli to bude či nebude stát (za to).

Postupem času ale šlo psaní "horrorskopů" čím dál hůř. Vymýšlejte také pořád dokola to samé... Jednou jsem byl z tlačení "skopů" z hlavy tak otrávený, že jsem napsal tento (přirozeně nebyl do systému vložen a nyní je tedy publikován úplně poprvé):

"Nemáte už žádnou naději. Prohráli jste a je čas se s tím smířit. Nemá smysl to protahovat. Spáchejte sebevraždu."

Přestože má finanční situace stále za moc nestála, nakonec jsem na tom balamucení lidí za peníze přestal participovat úplně – myslím, že na podzim roku 2004, tedy zhruba po čtyřech letech. Už to prostě nešlo. Nicméně moje dílo žije dál – občas si z nostalgie vykliknu nějaký ten "skop" a pobaví mě, když na mě systém vyplivne mé dílko...

Stydím se? Sám nevím. Asi ne. Dnes už bych takovou práci nevzal. V době, kdy jsem "skopy" psal, často rozhodovaly o tom, jestli budu mít co jíst, a jsem zmíněnému kamarádovi opravdu vděčný, že mi tento přivýdělek umožnil.

Co dodat? Astrologie jako taková je náročným uměním interpretace symbolů (nikoli tedy vědou v moderním významu tohoto pojmu), uměním, které může opravdu obohatit život o nové úhly pohledu a umí nabídnout užitečné prognózy. Je také starobylou vírou v řád universa. Novinové a on-line horoskopy jsou věštbičky náhodně tahané z osudí naprogramovaným papouškem.

Pokud jste po přečtení tohoto článku ztratili iluze, jsem rád. Pokud přestanete věřit všemu, co se vám nabízí, a vaše mysl se stane kritičtější, možná pak budete lépe odolávat všudypřítomným manipulacím...

linkuj.cz vybrali.sme.sk



středa, 18. července 2007 | rubrika: Co život dal a vzal |


Tvorba tohoto blogu vyžaduje čas, práci a něco peněz, ale dělám to rád a s chutí. Nicméně pokud jste tu rádi, oceňte moji práci čas od času tím, že podpoříte libovolnou částkou projekt Praga-Haiti nebo sluneční školu Surya. Děkuji.


Teď si chci přečíst:

Co četli ostatní?


[1] (Arthur Dent [openID] - WWW) Vloženo 18.07.2007, 12:28:55 x
avatar Připomnělo mi to Leacockovu povídku se strážníkem Hoganem a profesionálním novinovým písmoznalcem... :)

[2] (zcr - WWW) Vloženo 18.07.2007, 12:39:41 x
avatar [1] A proč až k Leacockovi, když se můžeme zastavit už u Čapka ;)
Hezký článek.

[3] (cierny_kocur - WWW) Vloženo 18.07.2007, 13:56:12 x
avatar Moja priatelka bola nestastna, ze nase "horoskopy lasky" su takmer vsade pesimisticke. Tak som napisal vlastny horoskop, zavesil ho na internet a poslal jej link. Velmi ju to potesilo ;)....tento clanok je velmi fajn...aj tento link som jej poslal :)
thanks

[4]Objavujeme Ameriku... (Gambit - WWW) Vloženo 18.07.2007, 14:10:40 x
avatar Dobre rano...

[5] (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 18.07.2007, 15:14:53 x
avatar 2 Arthur Dent: Budu muset doplnit vzdělání. Povídku neznám.

2 zcr & cierny_kocur: Díky.

2 Gambit: Jasně - nikdo těm nesmyslům nevěří, nikdo je nečte (a tím pádem nikdo nepublikuje), nikoho nezajímají, protože samozřejmě! všichni vědí, že je to podvod.

[6] (lucienne - Mail - WWW) Vloženo 18.07.2007, 15:41:25 x
avatar 2Kojot:
Syčáku! Takhle balamutit ženy. Že balamutíš chlapy fóroskopama online, to se Ti dá ještě odpustit, ale žes balamutil ženy skrz vložky, to se nezapomíná a je to ne-od-pus-ti-tel-né. Já ty horoskopy četla před těmi sedmi lety, debatovala jsem nad nimi s dalšími blondýnami a dokonce i brunetkami a zrzkami. Bavily jsme se a odhadovaly, zda to vyjde, či ne. Je fakt, že tenkrát jsem asi byla víc blonďatá, ale stejně - takový výstřel do dámských řad se nezapomíná!
Budu si to pamatovat... :)))

2cierny_kocur:
Nejsi v tom sám. I já mám s partnerem Kojotem "takmer všade pesimisticke horoskopy" :))) No a vidíš, možná je psal přímo Kojot a jak si kecal do kapsy :)

2Gambit:
No, Tvoje "Amerika" by se dala pochopit v případě, že by Kojot poukázal na to, že tyto horoskopy jsou vymyšleným byznysem a že nefungují. Ovšem spousta článků tak funguje - třeba o počasí se píše docela dobře a každého to vždycky překvapí.

Nechápu ale, proč člověku, který tyto horoskopy psal po čtyři roky a ukazuje, jak fungují zevnitř, píšeš, že objevil Ameriku. Buď sis článek nepřečetl a pak chápu komentář a Tvůj povrchní přístup a nesmyslné vybití přetlaku na Tobě neznámém bloggerovi a nebo sis článek přečetl a pak chápu Tvůj komentář v tom smyslu, že chceš být zajímavý a shodíš cizí článek a práci, což mi o Tobě říká víc, než kdybych si přečetla dnešní fóroskop Tvého znamení.

[7] (aTeo - WWW) Vloženo 18.07.2007, 20:50:10 x
avatar Je to podobné jako v politice. Hlavně všeobecně žvanit, on to posluchač či čtenář nějak vstřebá... :-/

[8]Nikoho nezajímaj:-) (Tomáš - Mail - WWW) Vloženo 18.07.2007, 22:58:47 x
avatar Horoskopy už netáhnou:-) vždyt například horoskopy.cz má návštěvnost jen nějakej ubohejch 200 000 lidí denně:D

[9]Tak schválně ... (Gomba - WWW) Vloženo 18.07.2007, 23:33:38 x
avatar Zkus s odstupem času "vyplivnout" sadu horoskopů (1 pro každé znamení), na ... řekněme ... týden. Jakpak se obec blogersko-čtenářská se svým horo(r)skopem srovná ,-)

[10]Prognosticky horoskop sa od tvojich (Erik - WWW) Vloženo 18.07.2007, 23:34:20 x
avatar velmi nelisi. Zhruba kopiruju tvoj system prace. Kedysi som si Slnko postavil do Bratislavy a planety som rozhadzal po okoli v mierke slnecnej sustavy. Bola to fuska, ale predstava nejakeho vplyvu postavenia planet na cloveka pri narodeni da zabrat ovela viac :)
http://galambos.blog.sme.sk/c/744/Ako-funguje-astrologia.html
PS.: Diky, skvely clanok

[11] (p ) Vloženo 18.07.2007, 23:42:35 x
avatar prezrad nam este pre aky portal si to pisal ;)

[12] (Kojot [openID] - Mail - WWW) Vloženo 19.07.2007, 00:39:03 x
avatar 2 Lucienne: Viz výše uvedený citát z Villona...

2 aTeo: Tak tak.

2 Tomáš: Inu, lidi jsou marní...

2 Gomba: Pouvažuju, ale asi ne.

2 Erik: Slyšel jsi o humansitické astrologii? O Dane Rudhyarovi? Dnes už žádný soudný astrolog nevěří, že planety nějak fyzikálně působí. Dokonce nehovoří ani o působení kauzálním. Sedí na to Jungův pojem synchronicita. Jak jsem napsal, astrologie je pro mě "uměním interpretace symbolů" nikoli přírodní vědou. Umění je nevědecké... a přesto funguje, viď? A nejsem jediný, kdo to takto vidí.

2 p: Ne, nezveřejním. Ale mohl to být jakýkoli server. Nerad bych, aby pak někdo řekl "na qwertz.cz jsou falešné horoskopy, jak uvedl Kojot, ale na našem serveru qwerty.cz jsou pravé!"

[13] (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 19.07.2007, 01:20:20 x
avatar Ještě 2 Erik: Víš, já se o astroNOMII zajímám už od dětství, stále pravidelně odebírám a čtu Kozmos etc. Dá se říci, že jsem docela slušně vzdělaný laik. A právě proto vím, že snažit se vyvrátit astrologii astronomií je snad ještě pošetilejší, než snažit se vyvrátit impresionismus fotografií... ;-)

[14] (Erik - WWW) Vloženo 19.07.2007, 11:13:13 x
avatar [13]Fotografie a impresionizmus si nikto nepletie. Astrológiu s astronómiou, žiaľ, áno.
[12]Umenie funguje, ak mu príjemca rozumie. U astrológie nie je podstatné pochopiť či precítiť, ale podľahnúť sebaklamu.
Astrológia funguje preto, lebo sami seba hodnotíme nekriticky a neobjektívne. To nehovorím ako výčitku, to je jednoducho fakt s ktorým nič nespravíme.

[15] (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 19.07.2007, 11:36:58 x
avatar 2 Erik: Ad mýlka nomie a logie: Ano, zde souhlasím. Také mi to vadí. Kdyby se astrologie nazývala třeba planetomancie, bylo by o problém míň.

ROZUMět umění nestačí. Je třeba i vnímání, intuice a cítění (zde vycházím z Jungovy typologie). Rozum, tedy myslivá část člověka, je u vnímání umění vlastně nejméně podstatná. I mentálně zaostalého člověka dokáže oslovit třeba hudba.

Ještě jinak: Jediná vědecky měřitelná psychologie je psychologie behaviorální. Ostatní jsou uměním interpretace života, snů, tužeb... Jsou nevědecké - a přesto pomáhají. Ještě jednou: Ano, astrologie rozhodně není věda v moderním smyslu toho slova. Přesto dobrý astrolog může pomoci a nejde o klam či sebeklam. Nabízí jiný úhel pohledu, pracuje s archetypy.

Trvám na tom, že astrologie jako umění interpretace cyklických archetypů je zcela v pořádku; souhlasím ale, že spousta astrologů rozhodně v pořádku není.

Taky mě nadzvedne, když je astrologie (třeba na Nově) prezentována jako věda - je to urážkou vědy i astrologie.

[16] (Volní povaleč - WWW) Vloženo 19.07.2007, 20:38:50 x
avatar Kojote, je to moc podařený článek a těší mě, že jsem Tě k jeho napsání inspiroval. :-) Myslím, že hodně lidí si konečně uvědomilo, že tyhle "skopy" jsou jen kratochvílí pro pobavení, ne nadarmo jsou v novinávh a časopisech přišpendleny k televiznímu programu či křížovce. Už samo takovéhle umístění na "oddechové stránce" jasně naznačuje, že se jedná o fikci, stejnou jakou nabízí odpolední seriály figurující v onom programu. V nich se také mohou lidé "poznat", stotožnit se s nějakou postavou, zhlédnout se v hlavním hrdinovi, ale pořád je to něco ne-reálného. Podobně je to s těmito horoskopy, ze kterých si člověk, jak podotýkáš, vybere to, co se mu zrovna hodí, a řekne si: ten horospok zase nelhal - předvídal, že budu mít úspěch v zaměstnání, a šéf mě povýšil; to přeci nemůže být náhoda... Ale ona je. Jako když mou oblíbenou seriálovou postavu opustí partnerka a mně se stalo ten den totéž. Pak si stejně můžu říct, že to nemohla být náhoda. Ale ona byla, samozřejmě že byla, taky.

[17] (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 19.07.2007, 22:40:58 x
avatar 2 Volní povaleč: Díky. Pojem náhody je poněkud problematický - zvláště pokud člověk přemýšlí o dynamice chaotických systémů v souvislosti se synchronicitami. Ale je fakt, že lidé vnímají jako synchronicitu i souhry událostí, které nemají skutečnou hloubku a archetypální dynamiku...

[18] (Marcela ) Vloženo 20.07.2007, 15:54:10 x
avatar Podobně dodádá horoskopy také Seriózní žížala, ale tam je aspoň přiznané, že je to výmysl (netváří se to tak vážně :-)

[19] (Hendrix - WWW) Vloženo 22.07.2007, 12:37:37 x
avatar Tak to je dobrý článek. Věděl jsem, že to jsou "bláboly" ale ne že takhle velké bláboly.

[20] (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 22.07.2007, 14:40:29 x
avatar 2 Hendrix: A ono skutečně ;-) Díky.

[21] (jano ) Vloženo 23.07.2007, 14:36:10 x
avatar "Astrologie jako taková je náročným uměním interpretace symbolů (nikoli tedy vědou v moderním významu tohoto pojmu), uměním, které může opravdu obohatit život o nové úhly pohledu a umí nabídnout užitečné prognózy."

Tak toto zas pobavilo mňa.. To si autor po 4rokoch písania tých kalerábov vážne myslí, že astrológia robia "prognózy" inak ako cucaním z prsta? Neviem, možno som out, ale nemyslím si, že na môj život majú nejaký vplyv kávové usadeniny alebo farba stolice.

[22] (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 23.07.2007, 17:03:22 x
avatar 2 Jano: Ano, to si myslí, protože astrologii v posledních letech studoval. A Ty?

Jinak viz též komentáře [12], [13] a [15]

[23]16-že by znamení??? (watsi - Mail ) Vloženo 23.07.2007, 20:55:04 x
avatar ..jinak jsem se opět zasmála, jako když jsi se mi o tomto tvém počinu zmiňoval poprvé..čtu si tuto rubriku sestupně a říkám si jestli "nepereš prádlo"?..

[24] (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 23.07.2007, 21:00:14 x
avatar 2 Watsi: :-) Prádlo peru už jen v přeneseném významu ;-) Vítej zpátky u Kojota!

[25]to jsem měla na mysli.. (watsi - Mail ) Vloženo 23.07.2007, 21:13:57 x
avatar ..sorry ale potácím se mezi red dwarfem , pratchettem a těma mateřskýma věcima:-)a jak jsem z toho tak zblblá, asi vidím trávu růst:-)..třeba takové psirény, hm..

[26]Odkaz (nejen) pro skeptiky (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 23.07.2007, 22:14:21 x
avatar Je (poctivá) astrologie podvod či nikoli? Článek nejen pro přítomné skeptiky:

http://kojot.name/566483-o-predmetu-astrologie-aneb-o-voze-a-o-koze.php

[27]lool (creative ) Vloženo 23.07.2007, 23:19:50 x
avatar dobry clanok pobavil ma ale skladam klobuk pred ludmi co si dokazu vymyslat na kazdy den 12mini pribehov o osude.
to chce vela energie

[28] (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 23.07.2007, 23:39:31 x
avatar 2 Creative: Díky. No... Ze začátku to vyžadovalo fantazii a energii, pak to byla rutina. Nakonec už jen utrpení, které stálo víc a víc sil...

[29]Ved to je jasne (truthseeker - Mail ) Vloženo 25.07.2007, 11:59:51 x
avatar Ved to jasne ze novinove horoskopy stoja za hovno. Pre mna to nie je ziadna nova informacia. Iba nekriticky mysliaci clovek moze verit takym sprostostiam. Seriozna astrologia je o niecom inom, ale aj pri nej by som bol opatrny nakolko jej doverovat.

[30]Dik (ISIIS - Mail ) Vloženo 28.07.2007, 10:39:16 x
avatar Akože, poviem pravdu sem tam som si pozrel horoskop, keď som nevedel ako ďalej. Proste niekedy mi to možno pomohlo, ale najak extra som sa podľa toho neriadil. Ale vždy tam bolo niečo zaujímavé, tie horoskopy sú písané tak, že sa v nich niekedy vidím. No myslel som si, že predsa len tam niečo pravdy je. Ako vidím tak nie. Ale som vďačný, že viem celú pravdu... Fakt nádherna spoveď!!!

[31]Reakce (rushid - WWW) Vloženo 28.07.2007, 12:59:40 x
avatar Dovolil jsem si trochu sverazne zareagovat na tento vas clanek.

http://generator-horoskopu.resolute.cz/

[32] (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 28.07.2007, 14:17:25 x
avatar 2 Truthseeker: Jak vidno, ne každému to dochází a pokud i ano, ne každý zná zákulisí tvorby těchto "horoskopů"

2 ISIIS: Díky.

2 Rushid: :-D

[33] (Magdalena ) Vloženo 29.07.2007, 22:36:39 x
avatar Každý, kdo upne svoji stabilitu do astrálu je vystaven nebezpečí, že se jeho hvězda rozpadne a zůstane po ní černá díra, což je největší záhada. Astrál je pozlátko, které nabízí rychlou a rádoby pravdivou odpovědˇ, ale opak je pravdou. Pravda je za astrálem. Prohlédnutí je pravdou.

[34] (Šeherezáda ) Vloženo 30.07.2007, 19:55:42 x
avatar Já třeba horoskopům věřím,dávají mi sílu překonat každý den,
a když nejsou úplně dobré,to neva,zase vyjde sluníčko,a vim že se můžu těšit na další den, který opět přinese nový horoskop a sním spoustu zajímavých informací o mně a tak a o mém milém.Nevím co by pro mě znamenal život bez horoskopu.bylo by to smutné a nicneříkající,ach,ještě že to tak nejni.

[35] (vlada - WWW) Vloženo 20.05.2008, 21:53:25 x
avatar Třeba by pomohl nějaký astrologický cech, kterému by zúčastnění platili příspěvky, a ten by pak rozhodoval profesní problémy, stejně jak je to běžné u jiných povolání.
Navrhuji se za pokladníka.

[36]Zajímavé (Alík - Mail ) Vloženo 31.08.2008, 22:26:24 x
avatar Opravdu članek

[37] (lulu ) Vloženo 18.10.2008, 14:03:31 x
avatar waw, neviem preco astrologia a ine hermeticke vedy tak strasne pritahuju sialencov. som rada, ze existuju aj vzdelani a "normalni" ludia ako Kojot... myslim, ze uz zmienena stranka stranka http://www.lide.cz...Vecernice.Duse hovori za vsetko...

[38] (Kojot - Mail - WWW) Vloženo 18.10.2008, 18:48:25 x
avatar 2 Lulu: No, po pravdě řečeno mezi zmíněné šílence patřím a jsem vlastně na druhé straně barikády (z pohledu libovolné strany):

http://kojot.name...ved-recenze.php

[39]bbbb (guuz ) Vloženo 11.05.2009, 18:32:07 x
avatar trapnnnnyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Všechna pole jsou nepovinná.
Vaše IP adresa nebude veřejně zobrazena.
Číslo v hranatých závorkách vytvoří odkaz na daný komentář.
Avatar friendly.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
URL vašich stránek:
Nadpis:
Znáte pravidla pro komentátory?
Pokud ne, KLIKNĚTE ZDE.
Text:

MÁTE DOMA MÍSTO PRO DALŠÍ DUŠI?


PODPOŘTE UŽITEČNÝ PROJEKT!





Creative Commons License
Amor Vacui by Jaroslav A. Polák is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Unported License.

AŽ DOSLOUŽÍM, CHCI DO SBĚRU!

*